3 tips waarmee je jouw doelgroep online kunt bereiken

De tweede golf en de strikte coronamaatregelen zijn voor veel ondernemers echt grote tegenslagen. Horeca, musea en hotels hebben het zwaar, deze groep wordt nu aangevuld met kappers, sportscholen, winkeliers etc. Veel bedrijven lijden onder de coronacrisis, de een meer dan de ander. Een ding is zeker. Klanten kunnen niet meer fysiek winkelen, maar zijn wel massaal online gaan winkelen. Daarom is dit de tijd om te investeren in jouw online vindbaarheid. Daarom geven wij in deze blog drie handige tips waarmee je de doelgroep van jouw bedrijf online kunt raken.

Het zijn gekke tijden...

We leven in een gekke tijd, bijna alle fysieke winkels zijn gesloten en veel bedrijven hebben het zwaar. Toch heeft deze blog een positieve benadering: Je klanten zijn namelijk niet verdwenen, maar bevinden zich massaal online. Klanten verdwijnen dan wel uit de fysieke winkels, maar daarom is juist nu de tijd om online de uitdaging aan te gaan om conversies te behalen. Het coronavirus leert ons om innovatief en optimistisch te zijn en aanpassingsvermogen te hebben. Elk bedrijf moet zich aanpassen en zoeken naar nieuwe mogelijkheden.

Daarom hier drie goede tips om online goed aanwezig te zijn:

  1. Je eigen webshop
  2. Bied je producten niet enkel in je eigen webshop aan
  3. Adverteer online

1. Je eigen webshop

Een website in coronatijd is heel belangrijk. Het moet niet alleen de visuele identiteit van jouw merk goed weergeven, maar ook gebruiksvriendelijk zijn. Het allerbelangrijkst is dat jouw website de conversie van jouw producten of diensten moet stimuleren. Een echt maatwerk website is prijzig, maar er zijn ook genoeg goedkope alternatieven. Voor een  budgetvriendelijke website, die je zelf goed kan onderhouden moet je bij De Onliners zijn. Voor maatwerk websites kan je bij The Pack terecht.

2. Bied je producten niet enkel in je eigen webshop aan

Vergroot het bereik van je producten of diensten door deze niet alleen te verkopen op je eigen website, maar ook aan te bieden op andere vraag en aanbod platformen. Denk bijvoorbeeld aan thuisbezorgd als horeca -onderneming, een WordPress blog als webdesign bedrijf en marktplaats als meubelwinkel. Zorg ervoor dat zoveel mogelijk mensen jouw producten of diensten kunnen kopen. Maak het makkelijk en aantrekkelijk voor mensen om tot conversie over te gaan.

3. Adverteer online

Een poster ophangen achter je winkelruit werkt niet als de winkels gesloten zijn en er bijna geen mensen op straat zijn. De oplossing is om deze poster online op te hangen en zorgen dat zoveel mogelijk potentiële klanten die te zien krijgen. Zorg ervoor dat je in deze tijd vooral online goed zichtbaar bent. Laat zien wat je te bieden hebt en waarom ze bij jou moeten zijn. Zorg dat je online aantrekkelijk bent. Dat kan door online te adverteren op Google, Facebook of juist Instagram. Laat merken dat door de restricties heen, jullie bedrijf nog steeds klaar staat voor de klanten. Dit kan je doen door als museum een digitale rondleiding aan te bieden, als sportschool live workouts te geven en als kledingboetiek een bezorgservice te lanceren. Maak reclame voor wat er nog mogelijk is voor jou als bedrijf. Herinner je doelgroep elke keer aan het bestaan van je bedrijf. Wil je graag jouw online vindbaarheid verbeteren?

Een website laten maken

Wil jij graag een website die echt goed de identiteit van jouw bedrijf weerspiegelt, dan gaan wij heel graag voor jou aan de slag. De onlinewereld is ons gebied en webdesign onze passie. Ben je benieuwd naar wat we voor jou kunnen betekenen, contact ons! 

In ieder geval wensen De Onliners je veel succes in deze gekke tijd en we staan graag voor je klaar. 

De Onliners Thomas Lek Online Marketing
Over de autheur

Thomas

Wie marketing zegt, zegt Thomas. De eindbaas die gaat over al het marketing binnen en buiten De Onliners. Heb je een vraag over marketing? Mail Thomas of voeg hem toe op LinkedIn.

Lees lekker door!

iOS 14-update

Terug naar overzicht De Apple iOS 14-update en de gevolgen voor Facebook advertenties De nieuwe iOS 14-update van Apple kan ...
Lees meer
Webwinkel eigenaren met meer verkeer naar webwinkel

Hoe kan ik meer bezoekers in mijn startende webwinkel krijgen?

Terug naar overzicht Hoe kan ik meer bezoekers aantrekken met mijn startende webwinkel? Een nieuw webwinkel begin je niet om ...
Lees meer
de ultieme checklist voor de livegang van je woocommerce webwinkel

Checklist voor de livegang van je woocommerce webwinkel​

Terug naar overzicht Checklist voor de livegang van je woocommerce webwinkel​ Met woocommerce webwinkels zijn er een hoop belangrijke instellingen ...
Lees meer